Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Rock out with your cock out!

Av Anders Månsson - 21 november 2008 23:25

En order: kolla in Motörheads nya video till stänkaren Rock Out från senaste, utmärkta plattan Motörizer  – kanonvideo:) Simpel men genialisk hyllning till såväl Lemmy och kompani som denna underbara musikstil i stort. Värmer i hjärtat.

http://uk.youtube.com/watch?v=v4b3MBkOx5k


Man blev ju inte lite sugen att bevista Motörheads konsert på Hammersmith Apollo imorgon – tillsammans med Saxon och Danko Jones – men då jag för länge sedan prioriterade bort denna tillställning så fanns det nu inte ståplatsbiljetter kvar. Dessutom var biljetten rätt dyr, och jag har flera konserter inplanerade de kommande veckorna ändå. En annan konsert som svider lite att ha missat är Opeth i torsdags; de är ju alltid en njutning att se. Samma sak där, hade inte bokat biljett så det fanns inga bra platser. Gjorde ett försök att komma in på gästlistan för Metal Covenant men den var redan full – inte konstigt med tanke på svenskarnas popularitet i England. På söndag ska jag emellertid se Napalm Death på The Underworld. Eftersom det är bra jävla stressigt och mastigt för tillfället med uppsatsarbete så blir detta ett ypperligt tillfälle att med hjälp av fylla (flera veckor sedan jag fick avnjuta en sådan, har inte haft tid) och klämmig grindcore rensa hjärnan.


För att ytterligare referera till Motörhead så läste jag igår en intervju med Lemmy där han fick en fråga om nedladdning av musik:


Is it okay for kids to download music for free and support your support their favourite bands by buying their merch?

(Lemmy): No, it´s not okay because then you´re just taking all our money away from us. When you get your pipes fixed, you don’t expect the plumber to do it for free because it´s cool. You have to pay for a commodity and music´s a commodity.

Om man tar sig tid att försöka använda hjärnan - och tänker ur artistens perspektiv - så träffar ju Lemmy huvudet på spiken här. Visst, alla som laddar ner en skiva skulle väl inte ha köpt den istället till att börja med, men givetvis förlorar banden pengar på nedladdningen. Och framförallt är ju en skiva en produkt som vilken annan, den är inte gratis att framställa.


För att avrunda i mer positiv anda så måste jag säga att historien om bedragaren som utgav sig för att vara Francis Rossi i Status Quo det mest fenomenala jag läst om på länge:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article3793813.ab


Alltså, hur är något sånt här möjligt? Det är ju inte så att Status Quo och Francis Rossi är något okänt band direkt.... Fantastiskt roligt:)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards