Alla inlägg under oktober 2007

Av Anders Månsson - 30 oktober 2007 19:21

Nu är jag nyss tillbaka från veckans löprunda. Som alltid känns det jävligt härligt efteråt, skönt att röra på sig. Man är ju van att hålla igång flåset, man mår allmänt bättre av det. Sen måste man ju underhålla mittfältslungorna, efter nyår ska jag kolla upp om det finns nåt universitetslag man kan lira i.

Det var emellertid rätt mörkt för att inte säga kolsvart idag på rundan, tänkte ju inte på att klockan vridits tillbaka en timme.

Nu ska jag fortsätta läsa boken till litteraturkursen, enastående tråkig och flummig, men bara att härda ut, den var inte så tjock i alla fall. Imorgon siktar jag på att börja skriva på min Case study till Migrationkursen. Ämnar vara seriös värre fram till fredag kväll, då vi har korridorsfest. Tror bestämt jag ska inhandla ett stycke spritbutelj, är dags för en rejäl rensing av systemet nu känner jag:) Det gäller att hitta den rätta balansen mellan sunt och osunt leverne; att kunna kombinera seriöst uppträdande och träning med berusade utsvävningar och rock n roll-röj. Detta är en teori jag har stor tilltro till:)

Av Anders Månsson - 28 oktober 2007 21:13

Liverpool lyckades tyvärr inte hålla undan och ta tre poäng mot Arsenal. Det var dock ganska väntat med tanke på chanserna Arse skapade. Hade onekligen suttit fint med seger, vilket inneburit att avståndet till Arsenal minskat med tre poäng. Väldigt illa dessutom att Torres och Alonso tvingades kliva av planen skadade.

Var i alla fall en underhållande match. Såg den som vanligt på The Auctioneers, där det var proppat med folk och livlig stämning. Billig öl, storbildsskärm, flera tv-apparater samt nämnda atmosfär gör att The Auctioneers besöks flitigt av undertecknad när det vankas Premier League.

Nästa söndag blir det fotboll live, närmare bestämt West Ham-Bolton. Ser jag fram emot. Ingen kanonmatch på pappret men alltid kul att se en match på plats förstås. När jag bokade biljetten såg jag fram emot svenskmötet Fredrik Ljungberg-Christian Wilhelmsson, men det kan dessvärre sluta med att ingen av dem spelar. Chippen spelar definitivt inte, Ljungan är väl tveksam; han spelade inte igår i alla fall. Lite synd om så skulle bli fallet.

Av Anders Månsson - 27 oktober 2007 23:06

GIF Sundsvall är tillbaka i Allsvenskan läste jag precis (hade faktiskt inte koll på att de spelade idag), kung! Man vände 0-2 till 4-2 i slutet av matchen, snacka om att göra det svårt för sig, men oerhört strongt. Kan tänka mig att det är en jävla fest i Sundsvall nu. Jävligt roliga nyheter hur som helst, sup på ikväll gubbar!


Själv tar jag det lugnt i helgen. Blev en pint till Portsmouth-West Ham på Auctioneers tidigare bara. Robert Green i West Ham-målet räddade en straff i slutsekunden, blev jubel bland de närvarande Hammersfansen då:) Jag har lite skolarbete jag var tvungen att börja strukturera i helgen, men nästa lördag är det meningen att vi ska ha korridorsfest. Då kan det finnas chans/risk att Mozzy är tillbaka i gammal god stil:) 


Imorrn blir det emellertid ett par pints till Liverpool-Arsenal. Pool bör dock resa sig ett par snäpp för att besegra Arse, hoppas på det.

Av Anders Månsson - 24 oktober 2007 18:20

Denna vecka inleddes med konsertbesök i Camden - tredje dan i rad jag var där, ytterst schysst område som jag skrev tidigare. Det var Warrior Soul som spelade på Purple Turtle, ett ganska litet, coolt rockställe. Påminner om Klubben i Stockholm faktiskt, men mindre.

Antalet förband var tre, varför jag skippade det andra av dem och såg lite fotboll på puben bredvid. Eftersom det var måndag var publiken ganska lugn, men det ändrades när Warrior Soul klev på scenen.  Det var en skön stämning under spelningen, och när stänkare som Punk and Belligerent och Wasteland spelades var det ett rejält röj. Låtar som dessa har ju utgjort soundtrack till många fester genom åren, så man var ju tvungen att göra frekventa besök i baren:) Kory Clarke (ende originalmedlemmen) visade att han är en rocker och frontman av stora mått, och berättade även att giget spelades in till ett livealbum.


Nu hade jag dock tänkt ta det lugnt med konsertbesök ett par veckor. Finns dock ingen brist på livespelningar. På lördag spelar Blaze Bayley i Camden, nån slags Halloweenfest/spelning - förra året hade minsann Bruce Dickinson dykt upp på den tillställningen sa en snubbe!


Nu ska jag göra tyskauppgifterna till imorgon. Är dessvärre inte så varmt på rummet eftersom fönstret inte går att stänga riktigt. Har fått täta med plastpåsar, sånt man får stå ut med helt enkelt. Är dock lite orolig över hur kallt det kommer att vara om nån månad eller så. Standarden på rummen är överhuvudtaget ganska dålig, men det uppvägs av allt skoj man kan hitta på här.


Stendum som jag var tog jag inte kameran till spelningen, så nedan är en bild från Warrior Souls hemsida på Kory Clarke:

Av Anders Månsson - 22 oktober 2007 02:16

När detta skrives har jag nyss kommit hem från en kväll i Camden Town. Jag, Claudio och James for dit för att gå en sväng på marknaden. Där finns allt möjligt att få tag på, men vi kom dit ganska sent så man får fara dit nån gång när man har mer tid. Sen gick vi till ett ställe som heter Misty Moon. Är ett hårdrockscoverband - Metalworks - som spelar där varje söndagkväll. Hyfsat ställe, hyfsat band (fast sångaren var inte den bästa man hört).


Till Camden var vi faktiskt på lördagen också. Efter ett par pints på Worlds End, ett annat rockställe, hamnade vi till slut på en koreansk karaokebar, haha. Ganska udda ställe, nere i källaren på nån bakgata:) Men är tydligen populärt, dom hade nån saké-liknande smörja som vi hinkade. Vi blev kvar där till klockan 3. En annorlunda upplevelse åtminstone...


Camden är överhuvudtaget en jävligt schysst stadsdel. Där samlas mängder med rockers samt diverse lustiga personligheter. Bäst ikväll var den gamla gubben i kostym och röd hatt som shakade som fan för sig själv inne på Worlds End. Fullständigt lysande!

Av Anders Månsson - 17 oktober 2007 20:40

Idag gick vi och spanade in filminspelningen av The Duchess igen, och vi hade tur som snubblade in på campus precis när en scentagning var på gång. Efter lite väntan så dyker hon minsann upp, självaste Keira Knightley! Vi kunde stå och titta en bit ifrån. Fick dessvärre ingen ögonkontakt med skönheten, hon såg väldigt fokuserad ut:) Måste säga att det var en höjdpunkt under tiden här hitills:)


Var och såg England-Ryssland på The Auctioneer (populär studentpub - storbildsskärm, billig öl) tidigare. Ryssland vände till 2-1, varför det ser mörkt ut för England nu vad gäller avancemang till EM. England fick en feldömd straff emot sig, men får som vanligt skylla sig själva. Merparten engelsmän vill gärna tro att deras landslag är bäst i världen, men sanningen är helt enkelt att spelarna överlag är för begränsade. Ibland är deras spel fenomenalt enformigt och fantasilöst. Sverige leder ser jag precis, bör bli seger.


Tog även en löprunda i parken, måste hålla igång någorlunda i alla fall. Nu ska jag ge mig på tyskauppgifterna som ska vara gjorda till imorgon. Är lite ovant eftersom man inte läst tyska på så länge, men det ska nog gå lättare med tiden.

Av Anders Månsson - 15 oktober 2007 21:38

Hörde idag att det spelas in en film, The Duchess, på Greenwich campus. Såg i slutet av förra veckan att det var något under uppbyggnad där, och det var alltså ett filmset. Det har spelats in många filmscener här förr också. De gamla, ståtliga byggnaderna utgör väl en passande kuliss antar jag. Det mest intressanta med detta är emellertid att en av skådespelarna är den fagra Keira Knightley! Tror man får ge sig ut på en spaningsrunda imorgon:) En annan av aktörerna är för övrigt Ralph Fiennes.


Den 9-10 november är det dags för festival så här på höstkanten, närmare bestämt Hard Rock Hell (www.hardrockhell.com) i Minehead på sydvästkusten. Hade tidigare läst om det spektaklet, och i helgen tog jag helt sonika och beställde biljett. Twisted Sister i original-lineup måste jag helt enkelt se, liksom UFO. Andra band är Saxon, Sabbat, Cradle of Filth och Tesla, med flera. Blir buss dit, då får man se lite mer av England också. 


Ser precis att GIF Sundsvall tappade två poäng på övertid. Illa, men dom ska väl säkra återkomsten till allsvenskan på söndag.





Av Anders Månsson - 14 oktober 2007 20:15

Igår var jag med mina korridorgrannar Claudio och Pey på konsert, närmare bestämt Dream Theater och Symphony X i Wembley Arena. På vägen dit mötte vi horder med folk som varit och sett England-Estland. Wembley Stadium, där matchen spelats, ligger alldeles bredvid Wembley Arena så nu fick man ju se den klassiska stadion också, mäktigt bygge.

Konserten var riktigt bra, och det var en jävla stämning i arenan. Var en upplevelse att se dessa enorma musikanter i aktion. Breathtaking stuff. Dock kan det bli lite tröttsamt i längden med Dream Theaters utdragna solopartier, och jag saknade ett par låtar i setlistan. Överlag var det ändå en av de bättre konserter jag sett på länge. Symphony X leverade också godset och fick också ett grymt gensvar från publiken. De spelade mest låtar från nya skivan, Paradise Lost. Har inte varit något större fan av dem förr, men nya plattan är kanon, kolla upp!

Vad jag förstått har det börjat bli kallt hemma i Kramforan. Här var det 18 grader varmt idag, hehe:) Jag och Christian tog en promenad och utforskade området ytterligare. Är verkligen fint här i Greenwich, och man märker att det är mycket turister här. Gick sen själv en sväng och kollade in ett par marknader. Hade sagt till mig själv innan jag reste att jag inte skulle köpa några vinylskivor - blir mycket att dra hem till Sverige i såna fall - men nu trillade jag dit. Hittade nämligen Crimson Glorys debut för 5 pund, bara att slå till. Lär nog bli en bunt vinyler innan man är färdig här, om jag känner mig själv rätt...

Metal up your ass!

Ovido - Quiz & Flashcards