Direktlänk till inlägg 25 november 2007

Lost in London

Av Anders Månsson - 25 november 2007 17:01

Nu sitter jag och försöker skriva ett par sidor av ett arbete till Journalistiskkursen som ska lämnas in imorgon. Vi ska göra typ en guide till The Royal Observatory, går väl sådär, är ganska seg i skallen idag - kom hem halv 5 inatt.


Igår var jag, Claudio, Micke, Therese och Zandra in till centrum. Vi kom dock iväg sent så det var bara klubbar öppna, pubarna stänger ju kring 11-12. Vi försökte hitta en klubb Micke föreslog men utan framgång, blev en lång rundvandring på jakt efter nåt bra ställe. Till slut betalade vi in oss på The Roxy vid Tottenham Court Road. Var ett schysst hak med blandad musik men vid det laget - klockan 2 - hade man ju nyktrat till och var inte på g, blev ett par öl för att fukta strupen bara.


Var också på mitt livs första rugbymatch igår i Blackheath. Jag och Micke lyckades med konststycket att hoppa på fel tåg så vi blev sena - är nog första gången hitills man villar bort sig ordentligt, tunnelbanan är busenkel annars. Vi missade första halvlek, men kom då å andra sidan in gratis. Var riktigt kul faktiskt, skön stämning med ölpimplande, sjungande stofiler på läktaren:) Spelet var ganska underhållande; tuffa tag och passionerat. Kan nog bli nåt ytterligare besök till denna klassiska rugbymark - Blackheath är den äldsta föreningen i England.


Ikväll ska jag på The Black Crusade på Brixton Academy. Det är en paket bestående av Machine Head, Trivium, Dragonforce, Arch enemy och Shadows Fall. Det är Machine Head och Arch Enemy som lockar mig, resten är inga favoriter, men säkert bra live.

Har inte sett Machine Head på 6 år nu faktiskt så nu är man laddad... Kollade på några nya liveklipp på Youtube, verkar vara ett jävligt röj, inte för man hade väntat något annat. Blir nog fan into the pit för yours truly...

Skönt att glömma skolarbetet för ett tag och njuta av en kväll med högkvalitativ metal.


Slänger in ett par bilder från gårdagen förfest. Claudio tog fram guran som vanligt, han är vass på att lira. Gillar även att brista ut i sång, helst av favoriten David Coverdale:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards