Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Anders Månsson - 9 oktober 2008 22:12

Nu har man kommit in I studietrallen igen. Det verkar vara lite mer läsning till varje lektion detta år så det gäller att man ligger i lika mycket som förra året. Det gäller inte minst två av kurserna jag läser, International Organisations och The Cold War. Nu är det emellertid, precis som förra året, inte huvudsakligen studerandet jag ämnar skriva om på den här sidan. Pluggande i all ära, minst lika viktigt är det ju att ta ut rock n´roll-svängarna. Pubbesökandet har som bekant redan tagit sin början, och denna kommande helg lutar det åt utsvävningar såväl fredag som lördag. Claudio ställde in sin resa till Oslo och är sugen att gå ut, och det är flera som verkar vilja slå följe.


Är dock framförallt jävligt sugen på börja springa på konserter igen. Fick tyvärr stå över Raven på The Underworld igår – måste hålla lite koll på ekonomin då det gått åt rätt mycket stål den sista tiden, och såg åtminstone galenpannorna på Hard Rock Hell förra året – men på måndag väntar ett evenemang som inte går av för hackor: Queen+Paul Rodgers! Dessa legendarer spelar på O2 Arena här i Greenwich så då har man ju nära dessutom. Ser verkligen fram emot detta, kan bli mäktigt att avnjuta alla klassiker. Visst, Queen utan Freddie är ju inte samma sak, men just därför kallar de sig också för just Queen+Paul Rodgers. Den sistnämnde har ju också en röst av guld, jag längtar…. Kul är också att Claudio hänger på; jag upptäckte igår av en slump att fler biljetter hux flux hade släppts till spelningen – den sålde slut på en timme typ när jag bokade biljett I januari – så jag meddelade honom och han beställde direkt. Stort Queen- och Brian May-fan som han är blev han överlycklig.


Dagen efter, på tisdag, funderar jag starkt på att utsätta mig för en dos thrash metal – ynglingarna I Gama Bomb och Bonded By Blood spelar på The Underworld. Och visst blir det ett antal gig framöver: så här långt består mitt schema även av The Unholy Alliance (Slayer, Trivium, Mastodon, Amon Amarth), Biohazard, Airbourne, Slipknot (support av Machine Head och Children Of Bodom) och Municipal Waste. Lär bli ett par till också, men jag kommer också gå på några fotbollsmatcher såklart.


Häromdagen bokade jag även biljett till London Film Festival minsann! Även om jag gillar att se film då och då så är jag varken någon större konnossör I den bemärkelsen och inte heller är det tänkt att jag ska mingla med etablissemanget på denna tillställning. Nä, mitt besök den 21a denna månad går i hårdrockens tecken: de gamla kanadensarna i Anvil med gamängen Lips i spetsen har förärats med en dokumentär; Anvil! The Story Of Anvil; som blivit uppmärksammad. Se ett klipp nedan från Sundance Film Festival. Verkar vara en historia gjord med hjärta och värme, ser mycket fram emot att få beskåda den.

 http://uk.youtube.com/watch?v=OMwYEkoLT1M


Till sist: vilken skön vändning av Liverpool I lördags! Det ser lovande ut så här långt; även matcher de inte glänst i har gett poäng, vilket är ett bra tecken. Såg highlights på BBC:s Match Of The Day hos grannen Daniel, han har inhandlat en tingest som gör att man kan se på tv på datorn; vette fan hur det går till men jag måste nog också skaffa en.

Ovido - Quiz & Flashcards