Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Anders Månsson - 19 maj 2008 23:27

Idag skrev jag min sista tenta: den för journalistkursen. Tror att det gick bra, men liksom de tidigare proven ska det inte påverka genomsnittet nämnvärt även om jag inte spikade skiten. Det blev inte så mycket pluggande i helgen heller: var på fest i lördags vilket utmynnade i fylla och bakfylla. Huvudsaken att studierna är avslutade; det känns jävligt bra att slippa plugga något mer, även om man samtidigt knappt har förstått att man är fri nu. Studierna har överhuvudtaget gått finfint, även om det varit lite stressigt ibland - inte minst förra månaden, men det var ju också självförvållat då jag sprang på konserter och fotboll stup i kvarten.


Tänkte ett tag gå på konsert ikväll också för att fira: Royal Hunt spelar på The Underworld. Jag gillar den gruppen, och att Mark Boals (tidigare i Yngwie Malmsteens band bland andra) är ny sångare lockade, men jag kände att det var bäst att spara pengarna. Det kommer ju dyra begivenheter framöver som Metallica och Sweden Rock Festival - ser dock fram emot båda väldigt förstås.


Men det lär nog gå åt lite stålar denna vecka till ölhävande. Imorgon kommer min australiensiske metalkollega Cam med flickvän ner från Birmingham för en visit i London. Ska förmodligen bege mig in till centrum och möta upp honom för några pints på någon lämplig pub. Dessförinnan hade jag tänkt ta en tur till British Museum. Om det är bra väder skulle man ju kunna ta båten in; en färd på Themsen - eventuellt drickandes en pint - är något jag sett fram emot.


Angående Sweden Rock börjar musikspelandet allt mer att präglas av band man ämnar bevittna på denna himlasända festival. När jag skriver detta spisar jag Ministry; deras spelning kan bli grym. De spelade nyligen i London och tydligen var det riktigt brutalt. Synd att de krockar med Saxon bara; Biff Byford och kompani är alltid underhållande att se.

Har även lyssnat på nya Whitesnakeplattan ikväll. Ett starkt släpp; innehåller väl inga dunderhits men likväl flera riktigt schyssta låtar med skönt groove.

Testament efterlängtade The Formation Of Damnation går också varm i datorn (jag saknar verkligen att spela musik på en stereo för övrigt). Dessa Bay Area-legender är kanske de jag mest längtar efter att se om dryga två veckor. Stark platta även detta, thrash til death!


Ovido - Quiz & Flashcards