Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Thraaaash!!!

Av Anders Månsson - 3 juni 2009 01:58

Eftersom timmen är sen och jag ska kliva upp om fem timmar för avresa till Sweden Rock så får detta bli ett kort inlägg. Drog igår in till centrala London för sightseeing plus metalkonsert. Det som beskådades på turistknatandet var: 10 Downing Street (såg mest vakter med vapen och ett stort järnstaket); National Gallery (man är ju ingen konstkännare men det fanns ju några fina verk där av stofiler som Rembrandt och Monet); Covent Garden Market (en massa butiker och stånd samt ”street performers”). Kollade även in Metal Militia, en butik med en massa hårdrockströjor- och merchandise. Batterierna i kameran var döda så några bilder blev det tyvärr inte.


Giget var desto mer underhållande: klassiska thrash-combon Forbidden stod för en satans thrash-attack på Underworld i Camden. Den beskrivningen räcker gott; jävligt bra och ösigt helt enkelt. Det var ganska kaotiskt i mosh-piten där ett tag. Nu blev det ju än jobbigare att dessa herrar på Sweden Rock krockar med Electric Boys; blir nog till att sprinta emellan scenerna. Träffade även på Johan och Dave från webzinet Rockers Digest; trevliga killar som jag hängde med kvällen igenom. Kändisar på plats var Jeff Walker (Carcass) och Shane Embury (Napalm Death). Dessa spelade ikväll tisdag i samma lokal med sitt sidoprojekt Brujeira.


Ikväll gick jag ut på puben med norska korridorgrannen Kamilla eftersom det var sista gången – för denna gång – som jag träffade henne. Jag har packat för Sweden Rock men det lär ju inte bli många timmars sämn; måste ta tåget vid halv 7. So what, det är lätt att ta sig ur sängen när man har en sån gudabenådad tillställning att se fram emot. Let there be Rock!!!

 
 
Ingen bild

Ullis

3 juni 2009 10:39

Ha så jävla kul nu och tänk på mig när Volbeat spelar - då får jag iaf vara med litegrann. ;D \,,/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards