Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Anders Månsson - 5 februari 2009 23:20

Jag var ut i tisdags och tog lite fler bilder i parken, det var fullt med begeistrade människor där. Nu är dock snön så gott som borta här i London, men det sägs att det ska komma mer nederbörd imorgon. Hoppas verkligen att det i så fall inte påverkar min resa till Swansea, ser verkligen fram emot att leva rövare med grabbarna i helgen, samt matchen Swansea-Ipswich. Sitter nu och läser på lite om staden, man måste ju vara lite förberedd. Hittade dessutom en hårdrockspub, få se om jag och Rasmus lyckas locka med oss Christer dit - öl gillar han ju i alla fall.


Läste att detta plötsliga snöfall har kostat Storbritannien astronomiska summor, med de problem det innebar. Det är ju så klart allvarligt, men man kan ju tycka att det är lite komiskt också – det är ju trots allt bara snö... Jag är dock inte förvånad; här i England är det även under ordinära omständigheter inte allt som fungerar som det ska. Det är mycket som är omständigt och inte alltid så genomtänkt. Mina engelska flat mates James och Dan har ofta bekräftat detta. När jag berättar om diverse tillvägagångssätt i Sverige, inom olika områden, undrar de varför det inte görs på samma, förnuftiga vis i England. Ett uttryck jag hört sägas var att England är ”a third world country with a suit”. Med detta åsyftas att England ligger lite efter inom vissa områden. Dan hade inte hört det förut men skrattade och tyckte att det stämde bra. Som ett exempel kan jag ju säga att det tog ett par månader innan min läcka i taket blev åtgärdad, det droppade in varje gång det regnade. Efter många påtryckningar blev det till sist fixat. En anledning till att det tog så lång tid var att: arbetarna inte kunde sätta upp byggställningen (de var tvungna att laga läckan utifrån, på taket) när det regnade!!! Det är dagens sanning. Synd att det regnar var och varannan dag då...


Standarden på byggnader är värt ett eget kapitel, men sägas kan att den inte är den bästa överlag. Med ovanstående sagt så har man ju vant sig vid hur det är, det är bara att acceptera. Och jag är absolut ingen person som måste ha den bästa standarden hela tiden, tvärtom är jag väldigt förnöjsam med det enkla allt som oftast och finner mig i det mesta. Detta med läckan drev mig dock lite till vansinne. Det var helt overkligt att det inte åtgärdades omedelbart. Men det är glömt nu. Och med den fantastiska kulturen vad gäller konserter, fotboll och pubar så kan det knappast finnas ett mer stimulerande ställe för Mozzy att befinna sig på:)


Gårdagskvällen avslutades på ett trist sätt när Liverpool åkte ur FA-cupen, och mot Everton dessutom. Inte så mycket att säga om ändå, Everton är oerhört tuffa att möta och med en man mindre blev det inte lättare. Hoppades på straffar men så avgör de blå nån minut innan det momentet, tungt. Inte bra att spela 120 minuter, det sliter ju på spelarna. Värst var förstås ändå att Gerrard blev skadad, han blir borta tre veckor beräknas det. Illa, illa.

Ovido - Quiz & Flashcards