Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Anders Månsson - 4 oktober 2007 23:50

Igår onsdag hade man spenderarbyxern på. Tog en tripp till Canary Wharf och köpcentrat där. Köpte en ny mobil, en billig Nokia. Var helt enkelt tvungen, den gamla har inte fungerat klockrent här om man uttrycker sig milt. Mottagningen har bara försvunnit spårlöst ibland. Kan därför mycket väl hända att jag inte kunnat svara på en del meddelanden som ni därhemma skickat, och har jag gjort det är jag inte säker på om de gått fram. Få se hur det funkar med den nya mobilen.

Fick även tag på ett bra högtalarset till datorn, med subwoofer. Var en skön känsla att höra ett kraftfullare ljud igen på rummet. Pounding metal!!!

Gick även och registrerade mig hos doktorn, något dom rekommenderade att man skulle göra. Och man vet ju aldrig vad yours truly kan lyckas ställa till med.


På kvällen var det konsert på Islington Carling Academy. The Eastpak Antidote Tour, en paketturné med Soilwork, Dark Tranquility, Caliban och Sonic Syndicate. En högst angenäm afton. Tyvärr körde banden korta set, i London får oftast inte ställen med alkoholservering ha öppet alltför länge. Antar att det var orsaken.  Hade framförallt velat ha fler låtar med DT. Största behållningen var ändå de sistnämnda, även om Soilwork också var riktigt bra. DT- Misery's Crown, vilken kanonlåt! Älskar nya skivan (också). Antalet pints blev denna kväll 4, en till varje spelning helt enkelt, behändigt! Stötte även på Biffen, denne roadielegend som jag träffat en del genom åren. Hade fått komma in på gästlistan om han vetat att jag skulle komma, dock visste jag tyvärr inte att han skulle jobba på turnén. Blir nog fler tillfällen hoppas jag, konserter blir det åtminstone ett antal fler för mig här, närmast förmodligen Dream Theater nästa lördag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards