Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Anders Månsson - 9 oktober 2007 01:08

Då var det måndag och ny vecka igen. Den gångna helgen kryddades för min del på söndagen med ett besök på Craven Cottage och matchen Fulham-Portsmouth. Var riktigt skoj att se en Premier League-match igen. Alltid skön atmosfär på arenorna, så även denna, som är ett gammalt, familjärt bygge. Matchen som sådan var väl annars godkänd. Fulham fick sota för sina missade chanser i första halvlek - David James var dock vass i bortamålet ska sägas - och kunde aldrig komma igen efter två snabba baklängesmål i början av andra halvlek.

När jag kom hem började jag kolla runt efter kommande matcher i London. Tyvärr är ju priserna oftast höga, kombinerat med att det kan vara invecklat att få tag på biljetter. Vissa klubbar måste man vara medlem i för att kunna boka. Nån match till innan jul blir det nog emellertid.

I lördags var man lite sliten efter fredagens utgång, vi fick ta nattbussen hem, drygt värre. Vad bättre då än rekreation i Greenwich Park? Jag och Christian tog en tur upp dit, ligger alldeles ovanför vårt boende. Parken är väldigt sevärd, vidsträckt och gemytlig. Vi kollade även in Royal Observatory, där nollmeridianen för tidszonerna ligger, eller nåt liknande:) Äh, fuck it, ni fattar kanske. Greenwich Mean Time, GMT, kanske gör att det ringer nån klocka? I alla fall kan man där placera sig så att man befinner sig i två tidszoner samtidigt, vilket jag givetvis var tvungen att göra tillsammans med en miljon turister, företrädesvis japaner, verkade det som.

Idag inhandlade jag de första böckerna, så nu är det bara att börja läsa så öge blö....Känns ändå rätt bra att skolan börjar på riktigt, blir mer strukturerade dagar då. Men pluggandet ska kombineras med kontinuerliga nöjesupptåg:)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards