Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Anders Månsson - 12 oktober 2007 21:27

Ja då var det redan fredag. Den gångna veckan har mest ägnats åt diverse lektioner och funderande över hur jag skulle lägga upp mitt schema. Idag har jag dock slutligen registrerat mig definitivt för de kurser jag ska läsa. Var länge osäker på om jag skulle läsa tyska eller inte, men blev så till slut. Var ju år och dag sen man läste det, så är rätt svårt i början, men jag ska repetera lite så ska jag nog hänga med bra. Att prata tyska lär ta ett tag innan man bemästrar igen, dock. De andra kurserna jag nu ska läsa är:

Postcolonial Litteratures - (är det som är engelskaämnet, massa bokläsning)

Migration, mobility and Exile (om invandring osv, intressant)

Introduction to Journalism (exakt som det låter)


Blir nog fullt upp nu framöver, men med viss disciplin kommer det att gå bra.

Var även en andra sväng till Ikea, så nu har man fått det lite trivsammare på rummet. Ska lägga ut nån bild nån gång på härligheten.

Försökte dessutom få tag på biljetter till Liverpool-Arsenal i onsdags, men telefonlinjen var totalt överlastad. Siktar i alla fall på nån resa till Merseyside vid tillfälle.


Imorron blir det England-Estland på puben, följt av Dream Theater på Wembley Arena. Det ser jag fram emot - dessutom är Symphony X förband.


Trevlig helg! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards