Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Ännu en hårdrocksklubb avklarad

Av Anders Månsson - 26 mars 2008 01:55

Man fick sig till slut en fylla i påsk, och en rejäl sådan. Jag, James, Dave och Shashank begav oss i lördags till en pub vid Tottenham Court Road där vi mötte upp med James tjej Nico samt hennes brorsa och dennes tjej. Strax före elva äntrade vi hårdrocksklubben Sin. Detta var ett mindre ställe än Electric Ballroom, men ändå ett schysst place på två våningar. Vi röjde mest till allehanda stänkare på nedre plan - däribland mycket 80-talsglam faktiskt; Poisons Unskinny Bop t o m, den du Stegberger:) Uppe spelades det mycket punk och industri har jag för mig. Ytterst törstig som man var blev det ideliga besök i baren, och de sista timmarna är allt bra diffusa. De andra åkte hemåt innan mig, som raglade hem vid 5-snåret, kommer inte ihåg hemresan alls, men man verkar som tur är veta hur man hittar hem vid det här laget. En kul rock n' roll-kväll i alla fall - surrade förresten lite skit med sångaren i Dragonforce som var på plats, samt en snubbe från Sydafrika som skulle starta ett band med honom, eller hur det nu var.


Såväl söndag som måndag var jag emellertid kraftigt sliten. På söndagen tvingades man dessutom, som om man inte var halvdöd redan, genomlida Liverpools 0-3-förlust mot Man U. Inte så mycket att säga om den kampen, det gick åt helvete helt enkelt. De röda djävlarna var bättre, och efter utvisningen var det ju kört. Bara att hoppas nu att inte Mascherano får en längre avstängning. Visst agerade han för hetsigt, men det andra gula kortet kom då upp väldigt kvickt, helt klart ville domaren visa att han inte tolererade ifrågasättande av sina domslut. Tyvärr blev ju Mascherano mäkta upprörd efter det röda kortet, och i värsta fall renderar det uppträdandet i en utökad avstängning. Annars får man dock säga att det är positivt om domarna fortsätter på denna linje och stävjar de värsta protesterna från spelarna - finns ju speciellt ett visst blått lag som gillar att omringa domaren när domslut går dem emot.


Imorgon hoppas jag få se finlir när jag beger mig till Emirates Stadium för att se Brasilien-Sverige. Även om det är en vänskapsmatch - såna brukar inte brukar bjuda på något stort spel - har man givetvis förväntningar på framförallt brassarna. Jag har alltid drömt om att se dem, och nu ska man göra det, känns riktigt kul:) Har för avsikt att se uppvärmningen också för att förhoppningsvis få njuta några fotbollstricks. Ska förstås bli kul att se Sverige också, perfekt träningsmatch för de blågula. Synd att Zlatan inte är med bara - liksom Kaka hos Brasilien är han skadad, sällsynt otur måste sägas, men det är som det är. Det finns ju fortfarande lirare som Robinho, Pato och Diego som är sevärda. Ronaldinho är dessvärre inte ens med i truppen efter en ganska misslyckad säsong.


Nedan är en bild på mig (som vanligt kan man inte se normal ut) och Dave från i lördags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards