Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Chelski-Liverpool

Av Anders Månsson - 26 oktober 2008 13:49

Nu sitter jag en smula bakis och väntar på dagens stormatch – Chelski mot Liverpool. Det vore så förbannat jävla skönt om de röda skulle bryta Chelskis hemmasvit och ta tre poäng. Detta är givetvis en oerhårt svår uppgift, speciellt utan Torres i anfallet, men jag har lite hopp om seger faktiskt. Oavgjort vore dock ett bra resultat också förstås.

Förra helgen blev jag inte lite irriterad när vissa inkompetenta medier kallade det lag Chelski ställde upp med mot Middlesbrough för ett "B-lag” och blåste upp det till världens grej…. Visst, flera stora spelare var indisponibla, men kolla uppställningen de ändå kom till spel med: Cudicini- Bosingwa, Alex, Terry, Bridge – Belletti, Lampard, Mikel – Kalou, Anelka, Malouda. Inget dåligt lag det, på papperet är det kanske typ det 4:e bästa laget i ligan.  Ganska respektlöst mot Middlesbrough också att påstå att de mötte ett "B-lag", de hade nog gärna velat ha såna stjärnspelare i sin uppställning. Nu vann Chelski med 5-0, oj vad starkt. Patetiskt….

Come on you Reds!!!

 
 
Janne

Janne

26 oktober 2008 21:14

Fan va skönt med seger :)

http://mrgundez.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards