Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Liverpool i ligaledning!

Av Anders Månsson - 27 oktober 2008 23:22

Sen i går eftermiddag har man varit bra nöjd. Liverpool besegrade som bekant Chelski efter en synnerligen imponerande insats, nära nog perfekt genomförd. Fullständigt briljant försvarsspel, disciplinerat och uppoffrande. Såg matchen på puben med Dan och Christina, och den förstnämnde Manure-supportern klagade på att Liverpool var för negativa, men mot ett så starkt motstånd gäller det att hålla ihop laget och sedan ta vara på de chanser som dyker upp. Nu var ju Alonsos segermål turligt, men LFC hade ju också ett antal heta chanser utöver detta, till skillnad mot hemmalaget. Reina gjorde väl inte en enda kvalificerad räddning.

Chelski imponerade inte märkvärt utan Liverpool var klart värda tre poäng. Angående The Blues enorma hemmasvit så måste den ju brytas till slut – helt jävla underbart att det blev The Reds som gjorde det. Tabellen är skön att skåda för tillfället, men det är ju samtidigt bara två månader in på säsongen. Inte desto mindre känns det som om vi är en utmanare till titeln; laget och spelet är stabilare och mer balanserat plus att det har tillkommit ytterligare kvalitet i form av spelare som Keane och Riera. Spanjoren har varit en positiv överraskning och gett balans till laget på vänstersidan. Det har inte lossnat riktigt för Keane än men Irländaren bidrar alltid med ett klokt lagspel vilket jag tror betytt mycket.

Bäst igår anser jag att Alonso var. Trots att han hade en liten svacka förra säsongen – p g a skador delvis – har jag alltid beundrat honom som spelare. Förutom att han är en utomordentlig passningsspelare är han grymt lugn med bollen; en egenskap som än mer viktig i dagens uppskruvade tempo. Var f ö härligt att se flera läckra passningskombinationer på små ytor i går från de röda, ofta regisserade av Alonso men även Gerrard som var riktigt bra I vanlig ordning. Carra och Agger i mittförsvaret var också mästerliga. Mascherano förtjänar också toppbetyg – oerhört betydelsefull krigare, enorm kapacitet. Men som sagt, framförallt en enastående laginsats.

Nu ser man ju ännu mer fram emot säsongens första livematch: Tottenham-Liverpool på lördag:) Skulle i veckan boka biljett till Carling Cup-mötet lagen emellan, men upptäckte då att ligamötet inte var slutsålt varför jag fort som ögat bokade biljett. Ren tur, men efter Tottenhams katastrofala start kan man anta att en del fans inte är fullt så angelägna. Att man nu ersatt Ramos som manager med den gamle stofilen Harry Redknapp – ytterst överraskande nyhet, trots att man förstås tvingades göra nån slags förändring – gör ju dessutom matchen på lördag än mer intressant.

I helgen konsumerades det öl såväl fredag som lördag, ja även igår då för att slappna av lite under matchen. Detta var Claudios sista helg på Devonport House, han ska börja jobba i Bryssel och åkte idag. Väldigt tråkigt tycker vi alla i korridoren, och för egen del mister jag dessutom en trogen hårdrockskollega. Blir nog någon resa över kanalen nästa år, vore ju passande när någon renommérad orkester bjuder på föreställning.

Musikutbudet på denna ö är ju dock, eller dessvärre skulle man kunna hävda med tanke på ekonomin, inte att förakta. Imorron tar jag bussen till Birmingham där jag ska sluta upp med Alex som jag lärde känna förra året. Han har nu fått jobb i denna Englands andra största stad. Vi ska bevittna det återkommande evenemanget The Unholy Alliance, med Thrash-institutionen Slayer som headliner - i år med support av Trivium, Mastodon och Amon Amarth. Lite bökigt blev det dock i och med att spelningen av någon anledning ("oförutsedd” enligt arrangören) är flyttad till Wolverhampton. Lite synd också eftersom jag hade sett fram emot att bevittna en konsert i NEC i Birmingham, en klassisk arena flera storheter spelat på genom åren. Blir tågresa ett par mil norrut nu, men pluntan är påfylld så det går nog som tåget. Ska bli jävligt kul att se Slayer igen, har sett dem vid sex tillfällen förut men faktiskt inte någon gång nu sedan 2001. Följaktligen har jag inte sett dem sedan Dave Lombardo kom tillbaka på trumpallen, en faktor som bidrar till min entusiasm. Mastodon – vars två senaste album tillhör bland det bästa jag hört på senare år - längtar jag också efter att få bli överkörd av. Det blir metal imorgon, kort och gott:)

 
 
Ingen bild

Chelseafantast boendes vid Björstabergets topp.

30 oktober 2008 22:04

Tror väl fasen att du är nöjd nu, när dom rödklädda Ufospelarna från Storbrittaniens musikhuvudstad 'klörade till' en synnerligen oförtjänt seger på anrika Stamford Bridge i söndags.

Förresten...laget mot Middlesbrough...
Cudicini- Bosingwa, Alex, Terry, Bridge – Belletti, Lampard, Mikel – Kalou, Anelka, Malouda.

Så gott som samtliga i den här konstellationen är sk. inhoppare utom Terry å Lampard. B-skådisarna Anelka å Malouda, hoppas jag säljs i 'januarifönstet'. Liverpool kan få dom gratis!!!

Med en ordinarie uppställning som Cech, Carvallo, Terry, Alex, A Cole, J Cole, Essien, Lampard, Deco, Ballack, Drogba...
skulle de onämnbara rödingarna inte ha ens en enda liten chans att ens ha en tanke på en enda poäng i nån av matcherna under hela säsongen mot det fina klassiska fotbollslaget Chelsea!

Såg Chelsea 'tvåla dit' sensationslaget Hull med 3-0 igår. Chelsea ägde vart enda grässtrå på KC Stadium. Hull var så chanslösa så dom måste ha skämts över sin insats efter matchen...

Själv hoppas jag på Tottenham på lördag, dom hade flyt igår mot ett annat rött synnerligen onämnbart lag från London. Starkt att komma igen å ta poäng! Skulle gärna velat va' på Stationsgatan 11 i Kramfors när 4-4 målet kom på stopptid :-)

Blue is the colour, footboll is the game!
We are all together, and Chelsea is the name!

Egentligen så skulle vi träffas i London...!?!? Eller hur??? ;-)

 
Ingen bild

Super Masch

31 oktober 2008 21:56

YNWA // " laget och spelet är stabilare och mer balanserat plus att det har tillkommit ytterligare kvalitet i form av spelare som Keane och Riera" Du har koll på LFC.Superkoll Tottenham på lördag. Tror på 3p pga: Agger, Masken och Keane bänkades senast=vilade. Tänk att på/när lördag kväll fira med en god Ale! Undrar om Torres är med i lördagens trupp?? Din musik är lite väl hård för min smak!? Min musik är en salig blandning: Neil Young,Iron Maiden,Bob Dylan,J Cash,The Smiths,Aretha F,Jayhawks,Metallica,Belle and Sebastian,Rolling Stones,The Pogues,A Cooper mm / Åter bra skrivet och vi hörs när vi tagit 3p av Spurs!! // DD

 
Ingen bild

ubbe666

31 oktober 2008 22:43

Jävligt kul att pool är med till jul denna säsong:)

 
Ingen bild

Mozzy

1 november 2008 03:20

Till Chelseafantast: nu fick jag ju som tur var höra att du var ironisk i ditt inlägg, blev lite orolig för hur det stod till ett tag:)Angående London är det bara att komma över för lite finkultur!

Till Super Masch: har förhoppningar på seger jag också, vi brukar ha ganska lätt för Spurs faktiskt, och nog kan det slinka ner ett och annat glas:)Det var allt en bred musiksmak du har, jag kan faktiskt uppskatta det mesta i musikväg också men just för hårdrocken har man ju en passion sedan unga år.

Till ubbe666: Jag håller med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards