Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Anders Månsson - 22 februari 2008 16:31

Nu ska jag snart bege mig till Bayswater, där rockduon Stegberger/Sjölund nyss checkat in på sitt hotell. Har sett fram emot deras besök länge, och nu när man nyss lämnat in sin uppsats är man väldigt laddad för en späckad helg. Ikväll blir det lite pub- och butikflanerande inledningsvis, och senare utforskning av Camdens rockklubbar. Lördagens stora begivenhet är Fulham-West Ham, söndagens dito Megadeth på Brixton Academy.


Några rader om veckans Champions Leaguematcher (som jag såg dvs): härlig Liverpoolseger mot Inter; en klar uppryckning spelmässigt av de röda även om utvisningen (som faktiskt var hård, vad man än tycker om Materazzi) underlättade. Känns som att de har fina möjligheter till avancemang nu.

Onsdagens möte mellan Arsenal och Milan var en av de bästa matcher jag sett denna säsong: vilket tempo och vilka lirare! Man kan inte annat än imponeras av Milan (som f ö hade en klart mer offensiv inställning än Inter), som ganska komfortabelt stod emot Arsenals fantastiskt finessrika offensiv. Blir svårt för Arsenal nu, svårare motståndare i CL än Milan finns knappast, italienarna har en oerhörd rutin, och ett slagkraftigt lag förstås. Andrea Pirlo är en personlig favorit; med sin oerhörda bollkontroll hamnar han sällan i trångmål, och gör han det löser han det ändå.


Nä nu ska jag åka och möta upp grabbarna, dom ligger klart före mig alkoholmässigt sett. En maffig rapport om helgen kommer nästa vecka, skål!

Ovido - Quiz & Flashcards