Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Keira!

Av Anders Månsson - 17 oktober 2007 20:40

Idag gick vi och spanade in filminspelningen av The Duchess igen, och vi hade tur som snubblade in på campus precis när en scentagning var på gång. Efter lite väntan så dyker hon minsann upp, självaste Keira Knightley! Vi kunde stå och titta en bit ifrån. Fick dessvärre ingen ögonkontakt med skönheten, hon såg väldigt fokuserad ut:) Måste säga att det var en höjdpunkt under tiden här hitills:)


Var och såg England-Ryssland på The Auctioneer (populär studentpub - storbildsskärm, billig öl) tidigare. Ryssland vände till 2-1, varför det ser mörkt ut för England nu vad gäller avancemang till EM. England fick en feldömd straff emot sig, men får som vanligt skylla sig själva. Merparten engelsmän vill gärna tro att deras landslag är bäst i världen, men sanningen är helt enkelt att spelarna överlag är för begränsade. Ibland är deras spel fenomenalt enformigt och fantasilöst. Sverige leder ser jag precis, bör bli seger.


Tog även en löprunda i parken, måste hålla igång någorlunda i alla fall. Nu ska jag ge mig på tyskauppgifterna som ska vara gjorda till imorgon. Är lite ovant eftersom man inte läst tyska på så länge, men det ska nog gå lättare med tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Månsson - 9 april 2010 20:03

Precis som sist jag skrev ett inlägg – vilket var längesen – så är anledningen främst att jag ska till London igen, vilket gör att jag vill plita ner lite om den senaste vistelsen i staden, för att på så sätt ”hålla efter” i b...

Av Anders Månsson - 17 februari 2010 12:05

Nu var det återigen pinsamt länge sedan jag skrev något här, men förutom lathet finns det en naturlig orsak. Dagen efter Nile-konserten lämnade jag nämligen London. Jag ville hem lagom till jul för att vila upp mig lite varför jag hade bokat en hemre...

Av Anders Månsson - 29 december 2009 19:09

Min sista konsert på denna senaste London-sejour bevittnade jag för exakt två veckor sedan; det var amerikanska dödsmetallarna Nile som uppträdde på Scala vid Kings Cross. Scala är ett av de mindre spelställena i London och tillika ett jag inte besök...

Av Anders Månsson - 15 december 2009 17:14

Söndagens stormatch i Premier League, Liverpool-Arse, hade jag sett fram emot länge. Dels på grund av underhållningen en sån match erbjuder, men också för att det var en viktig match i och med att Liverpool kunde klättra ett par placeringar tack vare...

Av Anders Månsson - 14 december 2009 01:34

På fredag kväll begav jag mig norrut till The Forum för att se ett gig med The Quireboys. Dessa engelsmän har under cirka två decennier bjudit på en ytterst välsmakande kompott av rock ´n roll, hårdrock och bluesrock. 1990 kom debuten ”A Bit Of...

Ovido - Quiz & Flashcards